انتخاب رشته مناسب برای دانش آموز
از هر معلم پنج جنبه پرمخاطب شغل خود را بپرسید و به احتمال زیاد "مدیریت کلاس" یا "نظم" در لیست قرار می گیرد.
اینطور نیست که نظم و انضباط به اندازه یک معلم دشوار باشد ، زیرا ما ترجیح می دهیم آب نبات چوبی و برچسب بدهیم تا توبیخ. بلکه دشوار است زیرا ما دانش آموزانی با زمینه های مختلف و نیازهای متنوع داریم. بنابراین نظم و انضباط پیچیده است
در آوریل سال جاری ، پیش نویس جدیدی از قوانین رفتاری دانش آموزان مدارس دولتی جفرسون ، اعتراضات گسترده معلمان را به دلیل "بیش از حد سست" برانگیخت. در حال حاضر مجموعه جدیدی از تغییرات ، که در یک جلسه کاری در پایان ماه ژوئیه تصویب شده است ، با هدف ترویج پیامدهای سازگار و مناسب در کلاس درس انجام می شود.
من به عنوان معلم JCPS در دبیرستان دره ، مجبور بودم هر دو سال در تدریس خود در آنجا تصمیمات مدیریت کلاس سختی بگیرم. به عنوان معلمان ، ما دانش آموزان بسیار بی نظیری را می بینیم ، اما بسیاری از این دانش آموزان برای رسیدگی به مسائل خارج از کلاس درس تلاش می کنند. بر اساس مطالعه ای که اخیراً بر روی دانشجویان JCPS انجام شده است ، بیش از 6400 دانش آموز بی سرپرست و نزدیک به 6100 دانش آموز توسط پدربزرگ و مادربزرگ پرورش می یابند. علاوه بر این ، 3500 دانش آموز ما با مسائل مستند خشونت خانگی سروکار دارند و در ده ماه گذشته ، بیش از 3000 دانش آموز ما به بیمارستان های روانپزشکی ارجاع داده شده اند. بنابراین وقتی دانش آموزان در کلاس درس بد رفتار می کنند ، ممکن است انگیزه های بی شماری در پشت اقدامات آنها وجود داشته باشد - و این فقط دانش آموزانی هستند که با ضربه روبرو هستند. شورش عادی نوجوانان را نیز اضافه کنید و تنبیه و مدیریت مناسب کلاس درس در واقع به امری بسیار پیچیده و بسیار حساس تبدیل می شود.
در تربیت معلم ، به خاطر دارم که به من گفته شده بود که معلمان هر ساعت بیشتر در کلاس درس تصمیم می گیرند تا کنترل کننده ترافیک هوایی در روز. ما دائما در حال ارزیابی موقعیت ها ، تنظیم و پاسخگویی هستیم. سخت است. و در حالی که ما سعی می کنیم تعلیق و ترک تحصیل را به حداقل برسانیم ، زمان آموزش را به حداکثر برسانیم ، یک کلاس درس آرام داشته باشیم و نیازهای تک تک دانش آموزان را در نظر بگیریم - این همیشه به منصف بودن ما منجر نمی شود.
به عنوان مثال ، یکی از دانش آموزان را که در کلاس درس داشتم ، تیم بگیرید. تیم جوان بود و پدرش به تازگی فوت کرده بود. این باعث شد که او نقش بسیار بالغی را به عنوان تنها مرد خانه ایفا کند و با نشان دادن رفتارهای منفی شدید در کلاس واکنش نشان داد. صداهای حیوانات را ایجاد می کند ، به طور تصادفی در کلاس درس قدم می زند و میز خود را تکان می دهد. بگذارید بگوییم که او می دانست چگونه می تواند حواس او را پرت کند.
داستان های شما اینجا زندگی می کنند.
به اشتیاق شهر خود دامن بزنید و به داستانهایی که آن را تعریف می کند ، وصل کنید.
اگرچه توصیه های انضباطی یک گزینه بود ، اما می دانستم که اگر بخواهد تیم را در عبور از کلاس من هدف قرار دهد ، نمی توانم هر روز او را بیرون بفرستم. بنابراین من تمام تلاش خود را برای رسیدن به تیم انجام دادم. من وظایف جایگزینی برای او تعیین کرده بودم ، یک برنامه رفتاری با مادرش ، و اهداف سازمانی خاصی برای او. من بسیار خوشحال شدم وقتی او حتی یک مداد به کلاس آورد و موفق شد بیست دقیقه روی میز کارش بنشیند. هر قدم کوچک یک پیشرفت بود. و در پایان سال ، وقتی برای امتحان نهایی خود نشست و با نمره تقریباً کامل قبول شد ، نمی توانستم بیشتر به او افتخار کنم.
با این حال ، در گذشته ، می توانم به گذشته نگاه کنم و ببینم که همیشه منصف نبودم. من با او مطابق رفتار سایر دانش آموزانم رفتار نکردم. از جهاتی ، این چیز خوبی بود - اجازه دادن به او برای نشستن روی یک صندلی نورد در یک منطقه ضبط شده ، تمرکز انرژی او را بر روی حرکات کوچک تأمین می کرد. در برخی دیگر ، احتمالاً باعث ایجاد رفتارهای نادرست از سوی دیگر دانش آموزان هنگام مشاهده رفتار تیم با تیم شد.
این یک دانش آموز است. یکی من می توانم به نمونه های بسیار دیگری از دانش آموزان و موقعیت هایی فکر کنم که نیاز به تصمیم گیری پیچیده داشتند. دانش آموزی که به طور مرتب برای رسیدگی به پرونده های دادگاه احضار می شد و نسبت به تغییر مسیرهای جزئی با خشم واکنش نشان می داد. دانش آموزی که غالباً در کلاس چرت می زد زیرا از ساعت 3 بعد از ظهر کار می کردند. تا نیمه شب هر روز برای حمایت از خود و خواهر و برادرشان. دانش آموزی که بدلیل اینکه قبلاً اسپانیایی گرفته بود ، رفتار نادرستی داشت و در دوره 1 اسپانیایی به اندازه کافی مورد چالش قرار نگرفت.
بنابراین بسیاری از این دانش آموزان به واکنش ها و سازگاری های متفاوتی از طرف من نیاز داشتند. اما سازگاری بسیار دشوار بود. و ثبات ، در یک کلاس درس کنترل شده ، کلیدی است.
تغییرات اخیر در قوانین رفتاری دانش آموزان JCPS این است که بخشی از این تصمیم گیری در محل را از دست معلم گرفته و به پیچیدگی رفتارهای نادرست دانش آموزان و علل سوء رفتار بپردازد.
رفتارهای نادرست دانش آموزان با واکنش های اختصاصی به دسته های خاص تری طبقه بندی می شوند. برای ذکر یک مثال احتمالی - اگر دانش آموزی به معلم فحش دهد ، همواره به او توصیه ارجاعی انضباطی و وظیفه ای سازنده داده می شود ، مانند نوشتن عذرخواهی. اگر برای بار دوم اتفاق بیفتد ، آنها تعلیق داخل مدرسه خواهند داشت. هر زمان.
به معلمان دستورالعمل روشنی در مورد نحوه واکنش به هر موقعیت جداگانه داده می شود و فرایند استرس زا و درجا از برخی از این تصمیمات گرفته می شود. این بدان معناست که حتی وقتی دانش آموزانی مانند تیم داریم ، می توانیم قضاوت خود را در مورد نحوه تمایز آموزش خود اعمال کنیم - اما واکنش های انضباطی ما می تواند سازگارتر باشد. و ما می توانیم بر آموزش تک تک دانش آموزان تمرکز کنیم.
این ممکن است محلول گلوله نقره ای نباشد ، اما به نظر می رسد یک شروع خوب است. با این همه مسائل در کلاس درس و دانش آموزان زیادی با داستان ها ، نیازها و پتانسیل های مختلف ، شاید این ابتکار عمل به معلمان اجازه دهد تا برخی از تصمیمات کوچک را کنار بگذارند تا بتوانند روی تصمیم بزرگ تمرکز کنند: دانش آموزان خود را به بهترین نحو آموزش دهیم
آلیسون فرید در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در سیاست آموزش در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل می کند. او یکی از اعضای گروه Teach Kentucky 2013 Cohort بود ، او به مدت دو سال در دبیرستان Valley در لوئیزویل به آموزش زبان اسپانیایی پرداخت. او سال گذشته را در حین تحصیل در فلوشیپ فولبرایت در مادرید ، اسپانیا ، به آموزش ESL و تحقیق درباره آموزش عمومی دو زبانه پرداخت.
یکی از این شرکتها که مدعی است به صورت قانونی فعالیت میکند، اعلام کرده است: «در قوانین این شرکت برای خرید به صورت اقساطی بسته به مدارک مشتری نیازی به ارائه ضامن نیست، شرایط اقساط بسته به توان مالی افراد تنظیم میشود و از ? ماه تا ?? ماه برای تنظیم اقساط زمان باقی است. همچنین میزان پیش پرداخت بسته به مدارک شغلی و مدارک سکونتی مشتری و خواست مشتری تعیین میشود، تا افراد بدون فشار مالی بتوانند برای خرید اقساطی خودرو اقدام نمایند.»
شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران
تحویل خودرو در سریعترین زمان ممکن نیز ادعای دیگر این شرکت است که علاوه بر این اعلام کرده: «خریدار پس از پرداخت وجه اولیه و تحویل خودرو و پس از طی مراحل اداری در مدت زمان کوتاهی سندی به نام خود در اختیار خواهند داشت، تنها یک قرارداد رسمی برای پرداخت اقساط تنظیم میشود.»
پژو پارس، پژو ???، سمند، چانگان، کوئیک، پژو ??? و هایما از جمله این خودروها هستند که در طرح فروش اقساطی شرکتهای مربوطه میتوان مشاهده کرد.
با این حال، سود بالا در خرید این خودروها، مبلغ قسط بالا برای خرید و محدود بودن این طرح تنها برای تهرانیها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطی خودروهای ایرانخودرو است.
بخشی از کامنتهای مخاطبان تجارتنیوز درباره این طرح را در زیر بخوانید:
«من با ??ملیون پس انداز چه ماشینی میتونم بخرم؟؟؟
من فقط توان پرداخت ماهی یک ملیون قسط رو دارم»
«والا به اون بالا دستی ها اعتماد نیست چه برسه به این شرکت های زفرتی»
«آقا حساب کردم تازه اگر ?? میلیون پول پیش پژو پارس را به این شرکتها پرداخت کنی ماهانه باید ? تا ? میلیون قسط بدی..آخه من کارمند از کجا دارم اینقدر قسط بدم…»
«مگر حتی قسطی توان خرید برا عامه مردم مونده؟»
«وقتی پول ماشین رو دو تا سه برابر قسطی حساب میکنند بیشتر از این که کمک حال مردم باشه به نفع فروشنده و به زیان اکثریت مردم هست»
«سودش کمر شکنه»
«تماس گرفتم میگن درحال حاظر این طرح فقط مال تهرانه شهرستان نداریم»
شرکت سایا خودرو برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران
چوب یکی از قدیمیترین و اصلیترین مصالح مصرفی در صنعت ساختمانسازی به حساب میآید. از این نوع متریال در ساخت ساختمانها، نمای داخلی آنها، نمای خارجی آنها، تزئینات داخلی ساختمان و غیره استفاده میشود. از چوبنما میتوان به چوبهای سخت، چوب درخت بلوط سفید، چوبهای نرم، سوزنی برگان مانند درخت صنوبر و غیره اشاره کرد که هر کدام ویژگیهای منحصر به فردی دارند.
نمونه دیگری از چوب نما وجود دارد که از محبوبیت ویژهای برخوردار میباشد، این چوب به چوب ترموود معروف است. لازم به ذکر است که ترمووود در لغت به معنی حرارت دادن، اشباع کردن و غیره میباشد. در حقیقت چوب ترمو یعنی چوبی که تحت حرارت، روغن و موارد دیگر در برابر عوامل محیطی مقاوم شده است. این روش یکی از مدرنترین روشها به حساب میآید.
چوبها انواع مختلف و متنوعی دارند که برای استفاده از آنها، در نمای داخلی و یا نمای بیرونی ساختمانها تغییراتی باید در آنها صورت گیرد. به عبارت دیگر چوبها مادههای زندهای هستند که برای استفاده باید مقاومت آنها را افزایش داد. در واقع اگر چوبها را بعد از این که به الوار تبدیل شدند بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند، باعث پوسیدگی، تغییر رنگ، ایجاد شکاف در ساختار آنها خواهد شد.
در نتیجه افزایش مقاومت آنها یکی از مهمترین رکنها به حساب میآید. ترمو وود یکی از روشهای مصرفی و همچنین محبوب در مقاومسازی چوبها در برابر تغییرات جوی، رطوبت و غیره میباشد. آماده سازی چوبها جهت استفاده شامل مراحل مختلف و متعددی است که میتوان به برش دادن، فرآیند مقاوم سازی، رنگ زدن، تبدیل آنها به ابعاد مورد نظر، شکل دادن به آنها و موارد دیگر اشاره کرد.
چوب نمای داخلی
در اجرای انواع چوب نما به ویژه چوبهای ترمو وود باید به میزان مواد اولیه، کیفیت مواد اولیه، میزان حرارت وارد شده به چوبها، انجام دادن عملیات ترمو با کیفیت بسیار بالا و غیره اشاره کرد. لذا شرایط آب و هوایی محل زندگی در کیفیت چوبها نیز تأثیر گذار است. اگر عملیات ترمو با کیفیت و با توجه به استانداردهای لازم طی شود، چوب بعد از گذشت مدتی ترک نمیخورد و تغییر شکل نمیدهد.
از عوامل مهم در اجرای چوب نمامیتوان به روش برش دادن چوبهای مصرفی، نحوه پیچ کردن آنها، محل پیچ کردن و یا فاصله پیچها نسبت به هم، استفاده از چوبهای زیرساز و کیفیت چوبهای مصرفی، کیفیت و جنس پیچهای مصرفی، تمیزی و ظرافت انجام کار، اندازه گیری دقیق، ضخامت چوبها و همچنین پروفیلها و موارد دیگر اشاره کرد.
عوامل مخربی وجود دارد که چوب های استفاده شده در نما را تحت شعاع قرار میدهد. در حقیقت عوامل مختلفی چون بارانهای اسیدی، سرد شدن و گرم شدن ناگهانی هوا، یخ زدگی، اشعه یو وی نور خورشید در کیفیت و ساختار چوب نما تأثیر گذار خواهد بود.
اشعه یو وی نور خورشید در چوبهای استفاده شده در نمای داخلی ساختمانها و همچنین نمای خارجی آنها به شدت تأثیرگذار است. اشعه یو وی باعث تغییر رنگ چوب نما خواهد شد که برای جلوگیری از تغییر رنگ آنها میتوان برای رنگ کردن آنها اقدام کرد. رنگ کردن چوبها با استفاده از رنگهای ویژه و منحصر به فرد انجام میشود. حتی میتوان آنها را با استفاده از روشهای اشباع در روغنهای مخصوص غوطه ور کرد.
چوب نما در نمای داخلی
از چوب نما میتوان برای نمای خارجی ساختمان جهت ایجاد انواع دربهای ورودی و یا خروجی مانند درب پارکینگ و غیره، اجرای نمای بیرونی ساختمان، ایجاد پنجرههای ایجاد شده در نما، ایجاد آلاچیق، ایجاد و اجرای روف گاردن (Roof Garden) استفاده کرد.
از کاربردهای چوب نما در نمای داخلی ساختمانها میتوان به اجرای کفپوشهای چوبی، نردههای چوبی، اجرای کابینتها، اجرای اپن، استفاده از چوب نما در راه پله و ایجاد پلهها، استفاده از آنها در تزیین دیوارهای داخلی ساختمان و موارد دیگر اشاره کرد. ناگفته نماند که چوب نما استفاده شده در قسمت بیرونی و یا خارجی ساختمانها عایق بسیار خوبی برای گرما و سرما میباشند.
برای استفاده از چوب نما میتوان از آنها به دستههای پوششهای چوبی، تیغههای جدا کننده چوبی و کارهای چوبی تزیینی تقسیمبندی کرد. پوششهای چوبی از گذشتههای بسیار دور در مناطقی که چوبهای مرغوب و فراوان در دسترس بوده است قسمتهای مختلف ساختمانها از جمله کف، بدنه و سقف آن را با استفاده از چوب میپوشاندهاند. امروزه چوبنما به عنوان پوشش چوبی به شکلهای مختلف تولید شده است که شیوه استفاده از آنها گوناگون میباشد.
پوششهای چوبی تحت عنوان کف پوشهای الواری، کف پوشهای نواری، پارکتها و بلوک های چوبی ایجاد شدهاند. درب و پنجرههای چوبی از دیگر موارد استفاده از چوب نما در داخل ساختمان محسوب میشود. چوبهای مصرفی در اجرای درب و پنجرهها اغلب از نوع چوب درختان کاج، صنوبر و غیره میباشند که کاملاً خشک بوده و فاقد هرگونه شیره گیاهی هستند. این نوع چوبها اغلب چوب ترمو میباشند.
پاسخ به پرسش های رایج در مورد ماسکهای مقاوم در برابر کرونا
خیلی از ما پیش از زمان کرونا از ماسک به عنوان یک ابزار پر مصرف استفاده نکرده بودیم. پیش از کرونا آزادانه در تجمع ها حاضر می شدیم و به راحتی در هر جایی که می خواستیم بدون ماسک پیاده روی می کردیم. به همین خاطر ممکن است خیلی از ما اطلاعات زیاد در مورد این کالای پزشکی نداشته باشیم و برای ما سوالات زیادی در مورد ماسک وجود داشته باشد. سوالاتی که باعث می شود گاها به برخی از ماسکهایی که در بازار عرضه می شوند شک کنید و ندانید که آیا در برابر کرونا مقاوم هستند یا خیر. تنوع کالاها به حدی زیاد است که برای خیلی از ما ممکن است سوالاتی در این باره به وجود بیاورد. در این مطلب به پرسش و پاسخ هایی در همین مورد می پردازیم.
آیا هر ماسکی را می توان برای کرونا استفاده کرد؟
قطعا خیر. هر ماسکی کاربرد خودش را دارد. خیلی از ماسکها اصلا برای کارهای پزشکی ساخته نشده اند و کابردهای صنعتی و یا عمومی تر دارند. تنها استفاده از ماسکهای یکبار مصرف پزشکی شامل لایه ملت بلون می تواند خطر کرونا را کمتر کند. پس هر ماسکی را نمی توانید برای پیش گیری و محافظت در برابر کرونا استفاده کنید.
ماسکهای سه لایه ای را چطور از نظر درستی لایه ها بررسی کنیم؟
حتما نام ماسک سه لایه را شنیده اید. بارها و بارها این نام را از تلوزیون و رسانه های دیگر شنیده ایم. کالایی که به عنوان متداول ترین و ساده ترین ماسکی که برای مراقب از کرونا به کمک ما می آید معرفی شده است. این محصول شامل سه لایه است. دو لایه از این ماسکها از اسپان باند و یک لایه دیگر از جنس ملت بلون است. برای بررسی لایه ها می توانید بدنه ماسک را برش بدهید. لایه میانی که همان ملت بلون است باید با دو لایه دیگر یعنی لایه های رویی و زیرین متفاوت باشد. لایه میانی لایه ای بدون بافت است که یک شکل توری مانند دارد.
آیا ماسک سه بعدی برای پیش گیری از کرونا مفید است؟
بله این ماسکها قدرت خوبی برای پیش گیری از کرونا دارند. لایه های این ماسک ها هم شامل اسپان باند و ملت بلون است. تعداد لایه ملت بلون یا همان فیلتر کننده در این ماسک ها بیشتر است. به همین دلیل قدرت خیلی قابل توجهی در پیش گیری از ویروس دارند.
آیا حتما ماسک باید سفید رنگ باشد؟
خیر. تفاوتی نمی کند که رنگ ماسک چه باشد. تنها لایه های بهداشتی و لایه میانی مقاوم و خوب می تواند کیفیت یک ماسک را مشخص کند. یک ماسک بهداشتی و استاندارد می تواند با استفاده از لایه های اسپان باند رنگی در رنگ های مختلف تولید شده باشد.
عمر مفید یک ماسک چقدر است؟
اگر در طول روز و در ساعت کاری ماسک می زنید بهتر است در هر چهار ساعت یک ماسک تازه استفاده کنید. این برای ماسکهای تنفسی سه لایه ای است. در مورد ماسکهای فست یا همان سه بعدی ها می توانید تا سه روز از ماسکتان استفاده کنید. به شرط این که ماسک خیس یا کثیف نشده باشد. اگر ماسک خیس یا کثیف شود باید هر چه زودتر دور انداخته شود و از ماسکی تازه استفاده شود.
آیا ماسکهای فیلتر دار برای کرونا مفید هستند؟
خیر. این ماسکها برای پیش گیری از انتقال کرونا مناسب و مفید نیستند. کاربرد این ماسکها کاهش ورود و فیلتر کردن هوا از ذرات و غبارات است و برای پیش گیری از ویروس مفید نمی باشند.
بچه ها هم باید ماسک بزنند؟
بله برای پیش گیری از کرونا بچه ها هم باید حتما ماسک بزنند. ویژگی هایی که برای ماسکهای مفید بچه ها وجود دارد دقیقا مشابه بزرگسالان است. بچه ها هم ممکن است کرونا بگیرند و این ویروس به شیوه های مشابه می تواند آن ها را هم درگیر کند. پس باید ماسک های یکبار مصرف پزشکی که دارای لایه میانی ملت بلون باشند استفاده کنند. البته بچه های زیر دو سال نباید ماسک بزنند.
آیا پس از تزریق واکسن هم باید ماسک بزنیم؟
بله. همچنان با تزریق واکسن هم خطر ابتلا وجود دارد و به صفر نمی رسد. خیلی از افراد با وجود تزریق واکسن کرونای شدید گرفته اند و حتی فوت کرده اند. پس رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پس از تزریق واکسن هم باید ادامه داشته باشد.
ماسک قابل شستشویی وجود دارد که برای کرونا هم خوب باشد؟
خیر. تنها ماسکهای ملت بلون دار قابلیت فیلتر کردن ویروس را دارند. چنین ماسک هایی هم قابل شست و شو نیستند. در واقع لایه ملت بلون پس از شسته شدن تغییر حالت می دهد و دیگر خاصیت فیلتر کنندگی ندارد. پس هیچ ماسک قابل شست و شویی برای پیش گیری از این ویروس وجود ندارد.
ماسکهای پارچه ای چطور هستند؟
این ماسکها تنها ظاهر یک ماسک را دارند و قدرت خاصی در فیلتر کنندگی این ماسکها دیده نمی شود. چرا که ملت بلون ندارند و همچنین دارای منافذی هستند. این منافذ هرچند ریز خطر ویروس را تشدید می کند. پس هرگز برای پیش گیری از کرونا از این ماسکها استفاده نکنید.